FAQ
Najczęstsze pytania dotyczące usługi Wygodne Zwroty
Zasadniczo nie ma takiej konieczności, w szczególności, jeśli dotyczy to standardowego wariantu usługi, z którego korzysta większość współpracujących z nami sklepów internetowych, tzn. wariantu, w którym za przesyłkę zwrotną płaci w 100% konsument.
Konieczność podpisania umowy współpracy może pojawić się w momencie, kiedy sklep internetowy chce przejąć na siebie obowiązek pokrycia kosztów przesyłek zwrotnych swoich klientów, ale też nie jest to z naszej strony wymogiem.
W ramach usługi Wygodne Zwroty może to zrobić na 2 sposoby: 1. może zaoferować swoim klientom w pełni darmowe zwroty, wówczas 100% płatności za przesyłkę ze zwrotem towaru ponosi e-sklep lub 2. może skorzystać z wariantu tzw. płatności hybrydowej, w którym część kosztów przesyłki zwrotnej pokrywa sklep internetowy a część konsument. To bardzo korzystny i jedyny taki na rynku wariant, który dostępny jest wyłącznie w usłudze Wygodne Zwroty.
Nie, nie ma takiego obowiązku. Nie stosujemy żadnych limitów, jeśli chodzi o wymaganą ilość nadawanych miesięcznie w sklepie internetowym przesyłek ze zwrotem towaru. Przypominamy również, że korzystanie z naszego narzędzia jest dla sklepów internetowych zupełnie bezpłatne. Każdy sprzedawca może zatem kształtować wolumen zwrotów zupełnie dowolnie.
Zasadniczo oferujemy 2 warianty naszej usługi. Pierwszy to proste i szybkie uruchomienie Wygodnych Zwrotów, przewidziane dla większości e-sklepów, które nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy ani zaangażowania ze strony działu IT, ponadto trwa zaledwie kilkanaście minut.
Drugi natomiast, to wariant, przewidujący wykonanie integracji systemowej. Stwarza on dla sklepu internetowego znacznie szersze możliwości, ale wymaga już ingerencji działu IT po obu stronach.
Procedura uruchomienia usługi Wygodne Zwroty w Twoim e-sklepie jest zatem uzależniona od wariantu, który wybierzesz.
- W przypadku wyboru wariantu bez integracji systemowej, uruchomienie usługi jest bardzo proste i odbywa się szybko.
W pierwszym kroku tworzymy dedykowany dla Twojego sklepu formularz online, który będzie spójny z jego szatą graficzną. W formularzu możesz zawrzeć także dodatkowe pola oraz wskazówki dla klientów, które ułatwią Ci późniejszą identyfikację przesyłek i usprawnią proces zwrotu. Możesz nawet całkowicie przenieść proces odstąpienia od umowy do naszego formularza. - Aby rozpocząć z nami współpracę, wystarczy, że na stronie internetowej Twojego sklepu umieścisz baner z odnośnikiem do przygotowanego przez nas formularza zwrotu online.
- Co do zasady, nie musisz także podpisywać żadnej umowy współpracy!
- Dzięki usłudze Wygodne Zwroty Twoi klienci będą mogli w prosty sposób nadawać przesyłki ze zwracanym towarem. Zanoszą je do Paczkomatu InPost lub jednego z punktów DHL, GLS czy DPD – tak, jak im wygodnie.
- W przypadku wyboru rozwiązania z integracją systemową, Ty i klienci Twojego sklepu otrzymujecie dodatkową korzyść. Dzięki integracji, formularz zwrotu towaru przeniesiony zostaje bezpośrednio do interfejsu użytkownika w e-sklepie, a wszystkie informacje na temat zwracanego zamówienia generowane są automatycznie z jego konta w sklepie. Konsument, który wypełnia formularz zwrotu nie musi ich zatem ręcznie uzupełniać, w efekcie czego następuje płynne przejście do procesu nadania przesyłki zwrotnej, co znacznie upraszcza i przyspiesza całą operację.
Dzięki temu Twój klient w sposób szybki i intuicyjny uzupełnia wymagane informacje, a Ty masz pewność że nie nastąpi pomyłka i dane, dotyczące zwracanego zamówienia, jak również adres Twojego sklepu internetowego zostaną uzupełnione poprawnie. Więcej informacji na temat uruchomienia usługi Wygodne Zwroty znajdziesz tutaj.
To, co warte podkreślenia, niezależnie od tego, który wariant usługi wybierzesz, uruchomienie usługi Wygodne Zwroty powoduje, że generowany będzie dla Twojego sklepu internetowego automatyczny raport, dotyczący nadanych przesyłek ze zwrotem towaru. Raport ten dostępny jest w czasie rzeczywistym w formie czytelnego arkusza danych. Dostajesz od nas powiadomienie o zwrotach od razu w momencie ich nadania, zanim dotrą jeszcze do Twojego magazynu. Dzięki temu możesz lepiej planować pracę i zasoby kadrowe.
Więcej informacji na temat arkusza z raportem zwrotów znajdziesz tutaj
Tak, jak najbardziej. Nasza usługa jest całkowicie niezależna od umów na wysyłki, które sklep internetowy zawiera z innymi przewoźnikami. Ponadto, żeby korzystać z usługi Wygodne Zwroty, nie ma konieczności podpisywania umowy współpracy! Współpracujący z nami e-sklep może zatem dokonywać wysyłek zamówień w sposób zupełnie dowolny i autonomiczny. W żaden sposób w to nie ingerujemy. Podobnie jak w kwestii przesyłek zwrotnych, sklep internetowy nie ma obowiązku korzystania wyłącznie z Wygodnych Zwrotów. Może w tym zakresie współpracować z innymi przewoźnikami, wówczas nasza usługa będzie doskonałą alternatywą. Przykładem może być tutaj również możliwość dywersyfikacji modelu płatności za przesyłkę zwrotną. Jeśli sklep internetowy ma już podpisaną umowę na wysyłki z innym przewoźnikiem i w ramach tej współpracy uwzględnione zostały także przesyłki zwrotne, tzn. oferuje on “darmowe zwroty” dla swoich klientów, może uruchomić usługę Wygodne Zwroty jako rozwiązanie alternatywne, w ramach którego np. koszt przesyłki zwrotnej ponosił będzie w całości lub części konsument.
W przypadku korzystania z usługi Wygodne Zwroty klient Twojego sklepu internetowego zapłaci niższą cenę za przesyłkę ze zwrotem towaru niż gdyby nadawał ją bezpośrednio u przewoźnika. W tym przypadku należy podkreślić korzyści zarówno dla konsumenta, jak i dla sklepu internetowego. Przykładem może być bardzo popularna i preferowana przez wiele osób forma nadania przesyłki zwrotnej w Paczkomacie InPost. W takim przypadku realizujemy wysyłkę w modelu Paczkomat - Firma, a zatem sklep internetowy ma pewność, że przesyłka ze zwrotem towaru zostanie na pewno dostarczona na wskazany przez niego adres firmy lub magazynu. Wykluczona zostaje zatem możliwość dostawy do automatu paczkowego lub za pobraniem. Dodatkową korzyść odnosi także konsument, który nada przesyłkę ze zwrotem towaru w preferowany przez siebie i wygodny sposób. Ponadto zapłaci on znacznie niższą cenę niż gdyby nadawał tę przesyłkę w automacie paczkowym “na własną rękę”. Posłużymy się tutaj konkretnym porównaniem - Paczkomat InPost, przesyłka mała, o wymiarach: 8 x 38 x 64 cm i wadze do 25 kg; cena nadania bezpośrednio przez konsumenta w automacie paczkowym wynosi: 19,99 zł brutto, natomiast w przypadku skorzystania z usługi Wygodne Zwroty za tę samą przesyłkę zapłaci on jedynie 14,99 zł brutto.
Tak, jak najbardziej. Korzystając z usługi Wygodne Zwroty i oferując konsumentom możliwość skorzystania z wygodnego formularza zwrotu online, jako sklep internetowy możesz nadal zachować preferowaną przez Ciebie formę formularza drukowanego, jeśli tak jest dla Ciebie wygodnie. W takim przypadku najprostszym rozwiązaniem jest dołączenie do naszego formularza zwrotu online dodatkowego pola wyboru z przypomnieniem o takiej konieczności oraz podlinkowanego formularza zwrotu towaru, który konsument musi ściągnąć, wydrukować, wypełnić i dołączyć do przesyłki zwrotnej.
Zwracamy jednak uwagę, że forma ta jest możliwa, jednakże nie jest wymagana prawnie. Zachęcamy jednocześnie do korzystania z naszego formularza zwrotu online, który jest znacznie bardziej wygodny dla konsumenta oraz dużo szybszy, jeśli chodzi o jego wypełnienie. Dodatkowo każdy sklep internetowy ma możliwość dowolnej personalizacji naszego formularza poprzez dodanie pól, które są dla niego niezbędne z punktu widzenia późniejszej identyfikacji zwrotu. Korzystając z formularza zwrotu online jako sklep internetowy otrzymujesz szereg innych, dodatkowych korzyści, jak np. wszystkie dane identyfikujące zwrot będą dostępne elektronicznie i zostaną przeniesione do raportu zwrotów, dostępnego w czasie rzeczywistym, nie musisz już przepisywać z kartki informacji, takich jak np. numer rachunku bankowego, gdyż otrzymasz je w wersji elektronicznej na podstawie informacji wprowadzonych przez konsumenta - to eliminuje pomyłki na etapie przepisywania, usprawnisz i przyspieszysz pracę w swoim magazynie, gdyż wszystkie informacje otrzymasz wypełnione w wersji elektronicznej w formie zbiorczego zestawienia.
Tak, oczywiście. Jako sklep internetowy to zawsze Ty decydujesz, jaki model płatności za przesyłkę zwrotną wybierzesz. Możesz zatem przejąć na siebie ten koszt w całości, a tym samym zaoferować konsumentom darmowe zwroty.
Tutaj chcielibyśmy również podkreślić, że samo korzystanie z usługi Wygodne Zwroty i naszego narzędzia, które usprawnia proces zwrotu towaru, jest dla sklepu internetowego bezpłatne.
Jedyna opłata, którą należy ponieść to koszt przesyłki ze zwrotem towaru. W większości przypadków to konsument opłaca całą należność za nią. Z doświadczenia jednak wiemy, że dobrze mieć wybór. Dlatego - jako jedyni na rynku - oferujemy aż 3 różne modele płatności za przesyłkę zwrotną. Sam zdecyduj, który z nich najbardziej odpowiada potrzebom Twojego e-biznesu.
Więcej informacji na temat modeli płatności za przesyłkę zwrotną, dostępnych w naszej usłudze, znajdziesz tutaj.
Korzystanie z naszego narzędzia jest dla sklepu internetowego bezpłatne. Nie ma przewidzianych żadnych opłat abonamentowych. Koszt przesyłek zwrotnych to jedyny koszt, jaki należy ponieść, aby korzystać z usługi Wygodne Zwroty.
Na ogół to także konsument opłaca całą należność za przesyłkę zwrotną. Z doświadczenia jednak wiemy, że dobrze mieć wybór, dlatego - jako jedyni na rynku - oferujemy 3 różne modele płatności za przesyłkę ze zwrotem towaru do sklepu internetowego:
- całość kosztów przesyłki zwrotnej ponosi konsument - wówczas transport zwrotów jest bezpłatny dla sklepu internetowego,
- koszt przesyłki zwrotnej w pełnej wysokości ponosi e-sklep - wówczas konsument otrzymuje “darmowe zwroty”, co stanowi dla niego dodatkową zachętę do robienia zakupów,
- unikalny na rynku wariant tzw. płatności hybrydowej - w tym przypadku część kosztów przesyłki zwrotnej ponosi konsument, a część sklep internetowy. To wariant korzystny dla obu stron.
Sam zdecyduj, który z powyższych wariantów jest dla Twojego e-sklepu najbardziej odpowiedni.
Więcej informacji na temat modeli płatności za przesyłkę zwrotną, dostępnych w naszej usłudze, znajdziesz tutaj.
Oferując swoim klientom darmowe zwroty bądź zapewniając możliwość korzystania z płatności hybrydowej, jako sklep internetowy przejmujesz na siebie całość lub część kosztu opłaty za przesyłkę zwrotną. W takich przypadkach, korzystając z naszej usługi Wygodne Zwroty, musisz zapewnić środki finansowe, niezbędne do zapewnienia skutecznego transportu przesyłek ze zwrotami towaru do magazynu Twojego sklepu.
W tym celu nie ma konieczności zawierania umowy współpracy, jednakże otrzymujesz od nas swój indywidualny, wydzielony w naszym systemie rachunek prepaidowy, na który wpłacasz wymagane środki na zasadzie przedpłaty. Masz również zapewniony zawsze aktualny dostęp do informacji o saldzie na Twoim rachunku, a w chwili, kiedy zdeponowana pula środków zbliża się do wyczerpania i spadnie poniżej bezpiecznego progu, otrzymujesz od nas dodatkowo powiadomienie z prośbą o doładowanie.
Dane na temat salda środków na Twoim koncie możesz łatwo monitorować w dedykowanym dla Ciebie arkuszu z raportem zwrotów. W ostatniej zakładce znajduje się informacja o saldzie na rachunku oraz link do modułu, za pośrednictwem którego możesz łatwo zasilić saldo dowolną kwotą.
Nawet, gdybyś nie zapewnił na czas wymaganych środków finansowych, usługa Wygodne Zwroty przez cały czas będzie realizowana, jednakże po wyczerpaniu środków na Twoim koncie, koszt przesyłki zwrotnej będzie musiał ponieść konsument do momentu aż saldo ponownie zostanie przez Ciebie zasilone.
Tak, faktura wystawiana jest na koniec każdego miesiąca i zawiera podsumowanie wszystkich opłaconych i zrealizowanych za pośrednictwem naszej usługi w danym miesiącu zwrotów.
Na fakturze nie ma ujętej kwoty zasilenia salda, a ewentualne niewykorzystane środki są do dyspozycji sklepu internetowego, który może przeznaczyć je na przesyłki zwrotne w kolejnym miesiącu lub wypłacić w dowolnym momencie.
Tak, Wygodne Zwroty oferują bardzo czytelny raport na temat zwrotów, nadanych do magazynu e-sklepu, który dostępny jest w czasie rzeczywistym.
Jest to użyteczna forma prezentowania danych na temat przesyłek zwrotnych, utworzonych przez klientów Twojego sklepu internetowego w naszej usłudze.
Informacje, które dostępne są w naszym raporcie, to m. in.:
- informacja o przewoźniku, transportującym przesyłkę;
- kod nadania
- numer przesyłki ze zwrotem towaru
- dane identyfikujące konsumenta wraz z jego adresem e-mail i numerem telefonu
- data utworzenia zwrotu
- data nadania przesyłki zwrotnej
- aktualny status przesyłki
- data doręczenia, jeśli przesyłka dotarła już do Twojego magazynu
- numer zamówienia, którego dotyczy zwrot
- informacje o zwracanym produkcie
- powód zwrotu
- informacja, co konsument chce zrobić - np. dokonać zwrotu lub wymiany towaru
- numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić konsumentowi wpłacone środki,
- dodatkowo w przypadku sklepów, które pokrywają koszt przesyłek zwrotnych dla konsumentów, w arkuszu z raportem dostępne są informacje na temat aktualnego salda środków na pokrycie tego kosztu
- a ponadto każdy sklep ma możliwość definiowania własnych kolumn w zestawieniu na potrzeby tworzenia indywidualnych raportów zwrotów
Raport o zwrotach, dostępny w naszej usłudze Wygodne Zwroty, zawiera wszystkie ważne informacje, zebrane w jednym miejscu, w czytelnej formie, które tworzą historię zwrotów, obsługiwanych przez Twój sklep internetowy.
Dzięki temu możesz na bieżąco reagować, planować z wyprzedzeniem pracę Twojego magazynu, łatwo koordynować całą logistykę zwrotów, a także podejmować trafne decyzje biznesowe.
Więcej informacji na temat naszego arkusza z raportem zwrotów znajdziesz tutaj.
Polityka zwrotów powinna być jak najbardziej użyteczna z punktu widzenia klienta sklepu internetowego i dostarczać mu jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Buduje to zaufanie do marki i lojalność konsumencką. Dzięki temu Twój sklep internetowy łatwiej zyska stałych klientów i nowe zamówienia.
Z punktu widzenia konsumenta na pewno najkorzystniej jest zaoferować mu dostęp do wszystkich wiodących przewoźników, z którymi współpracujemy, jednakże usługa Wygodne Zwroty jest niezwykle elastyczna. Staramy się zatem zapewniać jak najlepsze doświadczenie klienta zarówno konsumentom, zwracającym produkty do e-sklepów za naszym pośrednictwem, jak również sklepom internetowym, które z nami współpracują. Dlatego każdy e-sklep ma możliwość dowolnego definiowania przewoźników, których wskaże jako właściwych w ramach usługi Wygodne Zwroty. Dopuszczamy także taki wariant, że sklep internetowy współpracuje z innymi przewoźnikami poza usługą Wygodne Zwroty, a z innymi za naszym pośrednictwem, jak również taki, że obie formy współpracy realizowane są z wykorzystaniem różnego modelu płatności za przesyłkę zwrotną. Przykładem może być opcja, w której dany e-sklep oferuje poza naszą usługą darmowe zwroty dla swoich klientów, realizowane przy współpracy z jednym przewoźnikiem, natomiast w ramach usługi Wygodne Zwroty proponuje swoim klientom współpracę z innymi przewoźnikami (jednym lub kilkoma) oraz w innym modelu płatności (w usłudze Wygodne Zwroty może wybierać spośród 3 modeli płatności za przesyłkę zwrotną).
A zatem podsumowując, w usłudze Wygodne Zwroty w formularzu zwrotu online e-sklep nie musi zapewniać dostępu do wszystkich przewoźników, choć taka opcja będzie najbardziej odpowiednia z punktu widzenia konsumenta. Może zaproponować dowolnych przewoźników spośród firm współpracujących z nami, tj. InPost, DPD, DHL, GLS.
Tak, formularz zwrotu towaru, który dostępny jest na naszej stronie internetowej, jest personalizowany i dostosowywany indywidualnie do wymagań każdego sklepu internetowego, który z nami współpracuje.
Dla każdego e-sklepu tworzona jest osobna, dedykowana dla niego, podstrona internetowa z przeznaczonym na dokonywane zwroty formularzem online. Formularz ten dostosowywany jest zawsze względem zgłoszonych potrzeb i preferencji sklepu.
Personalizacja formularza polega m. in. na oznaczeniu go logotypem sklepu oraz indywidualnym dostosowaniu kolorystyki, co pozwala na promocję marki, jak również odpowiednim dopasowaniu pól formularza, w celu wprowadzenia dodatkowych informacji przez konsumentów, takich jak np. numer zamówienia, powód zwrotu, informacja o zwracanym produkcie czy numer rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu środków. Ze względu na to, że usługa Wygodne Zwroty jest bardzo elastyczna oraz umożliwia nie tylko dokonywanie zwrotów towarów, ale także dokonywanie wymiany produktów i składanie reklamacji, formularz zwrotu umożliwia również personalizację w tym zakresie. Dodatkowo każdy sklep internetowy ma możliwość wyboru przewoźników, za pośrednictwem których chce transportować przesyłki zwrotne do swojego magazynu.
Kurier nie przyjeżdża po przesyłki, ale Twoi klienci łatwo nadadzą je we wszystkich automatach paczkowych InPost i DPD oraz w punktach nadawczych DPD, DHL i GLS. Mają do dyspozycji łącznie ponad 40 tysięcy punktów na terenie kraju.
Tak, wszystkie przesyłki ze zwrotem towaru, które są wysyłane za naszym pośrednictwem, są ubezpieczone. Wysokość sumy ubezpieczenia uzależniona jest od przewoźnika i wynosi odpowiednio:
- w przypadku InPost: do 5000 zł,
- w przypadku GLS: do 6000 zł,
- w przypadku DHL: do 500 zł,
- w przypadku DPD: do 1000 zł;
Maksymalne wymiary przesyłek zwrotnych, wysłanych przez formularz Wygodne Zwroty wynoszą odpowiednio:
- Inpost Paczkomaty: 41 x 38 x 64 cm, 25 kg.
- Punkty nadań DHL: 120 x 60 x 60 cm, 31,5 kg.
- GLS: 200 cm x 80 cm x 60 cm, 31,5 kg. (suma obwodu paczki i najdłuższego boku nie może przekraczać 300 cm).
- DPD: 44 x 49 x 59 cm, 20 kg (dla automatów paczkowych), natomiast w przypadku nadania w punktach, waga przesyłki nie może przekraczać 31,5 kg, a najdłuższy bok 100 cm
W przypadku korzystania przez sklep internetowy z usługi Wygodne Zwroty nie ma konieczności podpisywania umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
Mamy tutaj bowiem do czynienia z bardzo prostym modelem biznesowym. Sklep internetowy informuje jedynie swoich klientów o możliwości dokonania zwrotu towaru za pośrednictwem usługi Wygodne Zwroty, natomiast klient e-sklepu - decydując się na skorzystanie z tej usługi - zawiera umowę już bezpośrednio z nami w trybie akceptacji standardowego regulaminu, który reguluje warunki jej wykonania.
Na płaszczyźnie przepisów o ochronie danych osobowych nie dochodzi w tym przypadku do stosunku powierzenia przetwarzania danych osobowych przez sklep internetowy naszej spółce, zatem nie ma konieczności podpisywania jakichkolwiek umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych między e-sklepem a naszą firmą.
Wchodzimy w posiadanie danych, udostępnionych bezpośrednio przez e-konsumenta za pośrednictwem swojej własnej witryny internetowej w momencie akceptacji przez niego regulaminu korzystania z usługi.
W celu ułatwienia klientowi sklepu internetowego dokonania zwrotu, e-sklep zamieszcza dedykowany formularz internetowy na swojej witrynie internetowej, który przeznaczony będzie do dokonywania zwrotu zakupionych towarów. Formularz umożliwia wyrażenie zgody przez e-konsumenta na przekazanie nam danych na okoliczność zawarcia umowy na usługę „Wygodne Zwroty”.
Odbywa się to w bardzo prosty sposób - poprzez kliknięcie przez klienta e-sklepu w link, którym potwierdza on wyrażenie takiej zgody i nie wymaga zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych między e-sklepem a naszą firmą.
W następstwie przekazania danych nasza spółka już za pośrednictwem własnego formularza rejestracyjnego umożliwia osobie zainteresowanej zawarcie umowy na dokonanie zwrotu towaru poprzez zaakceptowanie regulaminu korzystania z usługi.
Więcej informacji na temat spełnienia wymogów RODO w usłudze Wygodne Zwroty znajdziesz tutaj.