dzielimy się wiedzą

FAQ

Najczęstsze pytania zadawane przez sklepy internetowe o usługę Wygodne Zwroty

Czy muszę podpisywać umowę współpracy, żeby korzystać z usługi? 
Czy jest ustalony minimalny wolumen miesięcznych przesyłek, który muszę zadeklarować, aby rozpocząć współpracę?
Jak przebiega uruchomienie usługi, czy jest to czasochłonne i wymagające zaangażowania ze strony działu IT?
Mam już podpisaną umowę z innym przewoźnikiem. Czy w takim przypadku mogę uruchomić Wygodne Zwroty?
Jaką cenę za nadanie zwrotu poniosą moi konsumenci? Czy cena ta będzie dla nich bardziej korzystna, niż gdyby nadawali przesyłkę we własnym zakresie?
Stosuję w swoim sklepie internetowym drukowany formularz zwrotu towaru. Czy korzystając z usługi nadal mogę zachować tę formę?
 Czy korzystając z Wygodnych Zwrotów mogę oferować konsumentom darmowe zwroty?
Czy za korzystanie z usługi muszę płacić abonament, czy koszt transportu przesyłek ze zwrotami towarów to jedyny koszt, jaki muszę ponieść?
Jeśli pokrywam koszt przesyłek zwrotnych moich klientów, to w jaki sposób zapewniam środki finansowe na ten cel oraz w jaki sposób mogę kontrolować stan mojego salda?
Czy otrzymam fakturę za zrealizowane przesyłki zwrotne oraz czy w przypadku doładowania salda kwota ta również zostanie ujęta w fakturze?
 Czy otrzymam jakieś zestawienie nadanych do mnie przesyłek ze zwrotem towaru lub dostęp do panelu, w którym będę mógł to sprawdzić?
Czy w formularzu zwrotu online, muszę zapewniać dostęp do wszystkich przewoźników, czy mogę zaoferować jedynie wybranych?
Czy mój formularz zwrotu towaru jest personalizowany oraz czy pozwala na promocję marki mojego e-sklepu?
W jaki sposób moi klienci mogą nadawać przesyłki zwrotne, czy przyjeżdża po nie kurier?
Czy przesyłki nadawane przez Wygodne Zwroty są ubezpieczone?
Jakie są maksymalne wymiary przesyłek, wysyłanych przez Wygodne Zwroty?
Jak wyglądają kwestie RODO oraz czy zachodzi konieczność podpisania umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych?

Najczęstsze problemy sklepów internetowych, z którymi się spotykamy

W jaki sposób mogę zmniejszyć ilość porzuconych koszyków w moim sklepie internetowym?
Co mogę zrobić, aby zmniejszyć ilość zwrotów konsumenckich w moim sklepie internetowym?
Jaka jest różnica pomiędzy zwrotem towaru a reklamacją w e-sklepie oraz kto ponosi koszt przesyłki zwrotnej w obu tych sytuacjach?
Jak przygotować kartę produktu w moim sklepie internetowym, aby zachęcała konsumentów do zakupu?
Jak przygotować dobry regulamin sklepu internetowego?
Na co zwrócić uwagę, aby przygotować dobrą politykę zwrotów w sklepie internetowym?
Jakie działania mogę podjąć, aby ograniczyć zjawisko wardrobingu w moim sklepie internetowym i tym samym zmniejszyć ilość używanych, zabrudzonych czy uszkodzonych produktów, które zwracają konsumenci?
Darmowe zwroty towarów czy płatne? Który wariant zaproponować klientom w moim sklepie internetowym oraz jakie korzyści lub zagrożenia niosą dla mnie obie opcje?
Jakie działania mogę podjąć, aby konsumenci wracali do mojego sklepu internetowego po kolejne zakupy - w jaki sposób mogę utrzymać klienta i budować lojalność konsumencką?
Jaki formularz zwrotu towaru będzie lepszym rozwiązaniem dla mojego sklepu internetowego - online czy papierowy?
Co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem dla rozwoju e-sprzedaży - platforma marketplace czy własny sklep internetowy?
Czy mój sklep internetowy musi przyjąć zwrot każdego towaru od konsumenta?
W jaki sposób mogę usprawnić obsługę zwrotów w magazynie mojego sklepu internetowego?
Jakie alternatywne możliwości zwrotu towaru mogę zaproponować konsumentom w moim sklepie internetowym, jak mogę ich do nich zachęcić i jakie osiągnę dzięki temu korzyści?
Jakie korzyści osiągnę, jeśli zdecyduję się na integrację systemową pomiędzy moim e-sklepem a usługą Wygodne Zwroty ?