Kazar

Case study

Sklep internetowy Kazar

Wygodne Zwroty w wariancie:

  1. zwroty darmowe dla e-sklepu - za przesyłkę w całości pkonsumenta
  2. szybkie uruchomienie usługi - bez integracji systemowej

Potrzeba Klienta i nasze wyzwanie

KAZAR to uznana i rozpoznawalna marka, która w swojej ofercie posiada nie tylko obuwie, ale także m. in.: torby, walizki i akcesoria. Jak większość sklepów internetowych, związanych z branżą mody online, także i marka KAZAR mierzy się z problemem zwrotów konsumenckich. Ze względu na skalę działalności, znaczącym wyzwaniem dla e-sklepu stały się z czasem wzrastające koszty obsługi całego procesu zwrotu towarów. Firma miała także na uwadze chęć poprawy doświadczenia klienta oraz zaproponowania swoim konsumentom bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie możliwości nadawania przesyłek zwrotnych. Marka zainteresowana była optymalizacją obsługi procesu zwrotu towarów wg zdefiniowanych indywidualnie i wyrażonych potrzeb.

Podsumowanie

Model płatności za przesyłkę

Zwroty darmowe dla sklepu - za przesyłkę zwrotną w 100% płaci konsument

Metoda uruchomienia usługi

Szybkie uruchomienie usługi - bez integracji systemowej

wyróżnione korzyści

  • Poprawa doświadczenia klienta
  • Znaczne obniżenie kosztów związanych z obsługą zwrotu
  • Optymalizacja w zakresie planowania pracy magazynu oraz organizacji logistyki zwrotów

Wdrożone przez Wygodne Zwroty rozwiązanie:

W trakcie przeprowadzonych konsultacji ze sklepem internetowym KAZAR zweryfikowano aktualnie funkcjonujące w procesie zwrotu towaru rozwiązanie oraz zarekomendowano uruchomienie optymalnego dla marki KAZAR wariantu naszej usługi.
Ze względu na konkretne potrzeby, które wskazał sklep internetowy, jako preferowany kierunek optymalizacji procesu zwrotu, zdecydowaliśmy o zaproponowaniu uruchomienia usługi Wygodne Zwrotu w standardowym wariancie, który zdecydowanie dominuje wśród sklepów internetowych, korzystających z naszego narzędzia. Jest to wariant, w którym:

  1. uruchomienie usługi jest maksymalnie uproszczone, nie wymaga żadnej integracji systemowej, a całość zajmuje zaledwie kilka minut
  2. 100% opłaty za przesyłkę zwrotną ponosi konsument, co minimalizuje koszty obsługi zwrotów po stronie e-sklepu.

W zakresie poprawy doświadczenia klienta

zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:

  1. zasady zwrotów w sklepie internetowym KAZAR oraz łatwe przejście do nadania zwrotu towaru w usłudze Wygodne Zworty
  2. intuicyjny i wygodny dla konsumenta formularz zwrotu online, dostępny bezpośrednio na stronie internetowej Wygodne Zwroty
  3. indywidualną personalizację formularza i jego branding wg wytycznych e-sklepu 
  4. możliwość wyboru wiodących przewoźników (InPost, DPD, DHL, GLS), w celu ułatwienia konsumentom nadania przesyłki zwrotnej w dogodny sposób
  5. do dyspozycji konsumentów, dokonujących zwrotu, ponad 40 tysięcy punktów nadawczych - m.in. sieć sklepów Żabka, Auchan, Carrefour, Kaufland, Groszek, ABC, Delikatesy Centrum, saloniki prasowe Inmedio oraz automaty paczkowe firm: InPost i DPD
  6. możliwość nadania przesyłki bez konieczności drukowania etykiety adresowej, w zależności od wybranego przewoźnika

W zakresie usprawnienia logistyki zwrotów

zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:

  1. łatwa identyfikacja zwrotów w magazynie, bez konieczności otwierania przesyłki
  2. pełny raport o nadanych zwrotach, dostępny w czasie rzeczywistym w formie intuicyjnego arkusza kalkulacyjnego online
  3. usprawnienie planowania pracy w magazynie i optymalizacja logistyki zwrotów, dzięki danym o zwrotach, zawartym w raporcie, które obejmują informacje, takie jak np.: data nadania zwrotu, kod nadania, numer przesyłki, przewoźnik transportujący przesyłkę, dane klienta, powód zwrotu, nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wpłacone środki
Arkusz z raportem Zwrotów - Wygodne Zwroty

W zakresie obniżenia kosztów obsługi zwrotów:

  • model płatności za przesyłkę zwrotną, w którym 100% kosztów ponosi konsument, co jest rozwiązaniem bezkosztowym dla sklepu internetowego

Powyższy, uruchomiony dla marki KAZAR, wariant usługi Wygodne Zwroty jest także opcją najczęściej wybieraną przez naszych klientów. Korzysta z niego zdecydowana większość współpracujących z nami sklepów internetowych. 

Główną jego zaletą - oprócz poprawy doświadczenia klienta, usprawnienia logistyki zwrotów oraz obniżenia kosztów obsługi procesu zwrotu towarów - jest niezwykle proste i szybkie uruchomienie usługi, które nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy z zakresu IT i może zostać wdrożone zaledwie w ciągu kilkunastu minut, bez żadnych skomplikowanych czynności.

Zobacz, jak w praktyce funkcjonuje proces zwrotu towaru uruchomiony w sklepie internetowym KAZAR

Korzyści dla marki KAZAR po uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty

Dzięki uruchomieniu naszej usługi, sklep internetowy KAZAR uzyskał założone korzyści. Przede wszystkim poprawił doświadczenie klienta, związane z całym procesem zwrotu towaru. Dotyczy to zarówno możliwości wypełnienia szybkiego i intuicyjnego formularza zwrotu online, jak również możliwości nadania przesyłki zwrotnej w rozbudowanej sieci automatów paczkowych firm: InPost i DPD oraz we wszystkich punktach nadawczych firm kurierskich: DPD i DHL, które obejmują m. in.: sieć sklepów Żabka, Auchan, Carrefour, Kaufland, Groszek, ABC, Delikatesy Centrum oraz saloniki prasowe Inmedio.

Konsument dodatkowo ma możliwość nadania przesyłki w bardzo atrakcyjnej cenie, znacznie niższej niż gdyby realizował wysyłkę we własnym zakresie.

Dodatkowo, dzięki przeniesieniu kosztu opłaty za przesyłkę zwrotną w 100% na konsumenta, sklep internetowy znacząco obniżył koszty związane z obsługą zwrotów. 

Istotną korzyścią jest również możliwość łatwego monitorowania nadanych zwrotów zanim dotrą do magazynu, dzięki raportowi o zwrotach, dostępnemu w czasie rzeczywistym, jak również łatwa możliwość identyfikacji przesyłek zwrotnych bez konieczności ich otwierania. Ułatwia to znacznie planowanie pracy w magazynie i organizację całej logistyki zwrotów. 

kontakt

Spodobał Ci się ten model współpracy?

Umów konsultacjęDowiedz się więcej i zapytaj o szczegóły !