Case study
Sklep internetowy Kazar
Wygodne Zwroty w wariancie:
- zwroty darmowe dla e-sklepu - za przesyłkę w całości pkonsumenta
- szybkie uruchomienie usługi - bez integracji systemowej
Potrzeba Klienta i nasze wyzwanie
KAZAR to uznana i rozpoznawalna marka, która w swojej ofercie posiada nie tylko obuwie, ale także m. in.: torby, walizki i akcesoria. Jak większość sklepów internetowych, związanych z branżą mody online, także i marka KAZAR mierzy się z problemem zwrotów konsumenckich. Ze względu na skalę działalności, znaczącym wyzwaniem dla e-sklepu stały się z czasem wzrastające koszty obsługi całego procesu zwrotu towarów. Firma miała także na uwadze chęć poprawy doświadczenia klienta oraz zaproponowania swoim konsumentom bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie możliwości nadawania przesyłek zwrotnych. Marka zainteresowana była optymalizacją obsługi procesu zwrotu towarów wg zdefiniowanych indywidualnie i wyrażonych potrzeb.
Podsumowanie
Model płatności za przesyłkę
Zwroty darmowe dla sklepu - za przesyłkę zwrotną w 100% płaci konsument
Metoda uruchomienia usługi
Szybkie uruchomienie usługi - bez integracji systemowej
wyróżnione korzyści
Wdrożone przez Wygodne Zwroty rozwiązanie:
W trakcie przeprowadzonych konsultacji ze sklepem internetowym KAZAR zweryfikowano aktualnie funkcjonujące w procesie zwrotu towaru rozwiązanie oraz zarekomendowano uruchomienie optymalnego dla marki KAZAR wariantu naszej usługi.
Ze względu na konkretne potrzeby, które wskazał sklep internetowy, jako preferowany kierunek optymalizacji procesu zwrotu, zdecydowaliśmy o zaproponowaniu uruchomienia usługi Wygodne Zwrotu w standardowym wariancie, który zdecydowanie dominuje wśród sklepów internetowych, korzystających z naszego narzędzia. Jest to wariant, w którym:
- uruchomienie usługi jest maksymalnie uproszczone, nie wymaga żadnej integracji systemowej, a całość zajmuje zaledwie kilka minut
- 100% opłaty za przesyłkę zwrotną ponosi konsument, co minimalizuje koszty obsługi zwrotów po stronie e-sklepu.
W zakresie poprawy doświadczenia klienta
zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:
- zasady zwrotów w sklepie internetowym KAZAR oraz łatwe przejście do nadania zwrotu towaru w usłudze Wygodne Zworty
- intuicyjny i wygodny dla konsumenta formularz zwrotu online, dostępny bezpośrednio na stronie internetowej Wygodne Zwroty
- indywidualną personalizację formularza i jego branding wg wytycznych e-sklepu
- możliwość wyboru wiodących przewoźników (InPost, DPD, DHL, GLS), w celu ułatwienia konsumentom nadania przesyłki zwrotnej w dogodny sposób
- do dyspozycji konsumentów, dokonujących zwrotu, ponad 40 tysięcy punktów nadawczych - m.in. sieć sklepów Żabka, Auchan, Carrefour, Kaufland, Groszek, ABC, Delikatesy Centrum, saloniki prasowe Inmedio oraz automaty paczkowe firm: InPost i DPD
- możliwość nadania przesyłki bez konieczności drukowania etykiety adresowej, w zależności od wybranego przewoźnika
W zakresie usprawnienia logistyki zwrotów
zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:
- łatwa identyfikacja zwrotów w magazynie, bez konieczności otwierania przesyłki
- pełny raport o nadanych zwrotach, dostępny w czasie rzeczywistym w formie intuicyjnego arkusza kalkulacyjnego online
- usprawnienie planowania pracy w magazynie i optymalizacja logistyki zwrotów, dzięki danym o zwrotach, zawartym w raporcie, które obejmują informacje, takie jak np.: data nadania zwrotu, kod nadania, numer przesyłki, przewoźnik transportujący przesyłkę, dane klienta, powód zwrotu, nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wpłacone środki
![Arkusz z raportem Zwrotów - Wygodne Zwroty](/cdn-cgi/image/width=3840/https://images.prismic.io/allekurier/055933ca-3f98-4033-9409-60f84f79b69d_arkusz_z_raportem.png?auto=format,compress)
W zakresie obniżenia kosztów obsługi zwrotów:
- model płatności za przesyłkę zwrotną, w którym 100% kosztów ponosi konsument, co jest rozwiązaniem bezkosztowym dla sklepu internetowego
Powyższy, uruchomiony dla marki KAZAR, wariant usługi Wygodne Zwroty jest także opcją najczęściej wybieraną przez naszych klientów. Korzysta z niego zdecydowana większość współpracujących z nami sklepów internetowych.
Główną jego zaletą - oprócz poprawy doświadczenia klienta, usprawnienia logistyki zwrotów oraz obniżenia kosztów obsługi procesu zwrotu towarów - jest niezwykle proste i szybkie uruchomienie usługi, które nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy z zakresu IT i może zostać wdrożone zaledwie w ciągu kilkunastu minut, bez żadnych skomplikowanych czynności.
Zobacz, jak w praktyce funkcjonuje proces zwrotu towaru uruchomiony w sklepie internetowym KAZAR
Korzyści dla marki KAZAR po uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty
Dzięki uruchomieniu naszej usługi, sklep internetowy KAZAR uzyskał założone korzyści. Przede wszystkim poprawił doświadczenie klienta, związane z całym procesem zwrotu towaru. Dotyczy to zarówno możliwości wypełnienia szybkiego i intuicyjnego formularza zwrotu online, jak również możliwości nadania przesyłki zwrotnej w rozbudowanej sieci automatów paczkowych firm: InPost i DPD oraz we wszystkich punktach nadawczych firm kurierskich: DPD i DHL, które obejmują m. in.: sieć sklepów Żabka, Auchan, Carrefour, Kaufland, Groszek, ABC, Delikatesy Centrum oraz saloniki prasowe Inmedio.
Konsument dodatkowo ma możliwość nadania przesyłki w bardzo atrakcyjnej cenie, znacznie niższej niż gdyby realizował wysyłkę we własnym zakresie.
Dodatkowo, dzięki przeniesieniu kosztu opłaty za przesyłkę zwrotną w 100% na konsumenta, sklep internetowy znacząco obniżył koszty związane z obsługą zwrotów.
Istotną korzyścią jest również możliwość łatwego monitorowania nadanych zwrotów zanim dotrą do magazynu, dzięki raportowi o zwrotach, dostępnemu w czasie rzeczywistym, jak również łatwa możliwość identyfikacji przesyłek zwrotnych bez konieczności ich otwierania. Ułatwia to znacznie planowanie pracy w magazynie i organizację całej logistyki zwrotów.