Integracja systemowa
Metody uruchomienia usługi Wygodne Zwroty
Integracja umożliwia automatyzację obsługi procesu zwrotu towaru. Składają się na nią dwa moduły - dla konsumenta oraz dla magazynu, które są od siebie niezależne. Możliwe jest zarówno wdrożenie obu modułów, jak i jednego z nich.
Moduł dla konsumenta
Tworzenie zwrotu z poziomu sklepu internetowego
Moduł dla magazynu
Pobieranie szczegółów zwrotu w magazynie
Moduł dla konsumenta
Z poziomu sklepu internetowego konsument przekierowany zostaje do elektronicznego formularza zwrotu. Na podstawie wprowadzonego numeru zamówienia jego dane w formularzu wypełniają się automatycznie, dzięki czemu cała procedura zostaje przyspieszona i zautomatyzowana.
W efekcie klient e-sklepu ma poczucie, że proces zwrotu nie jest dla niego obciążeniem, a sklep ma pewność, że wszystkie dane zostały wprowadzone poprawnie i nie będzie pomyłek, które mogą powodować problemy z identyfikacją zwrotu na kolejnych etapach jego obsługi.
Tworzenie zwrotu z poziomu sklepu internetowego. Utworzenie przesyłki zwrotnej jest częścią procesu zgłoszenia zwrotu i nie obciąża dodatkowo użytkownika
Automatyczne pobieranie danych klienta, niezbędnych do utworzenia przesyłki - wygoda dla klienta i pewność dla sklepu, że dane klienta będą dokładnie takie, jak w zamówieniu
Moduł dla magazynu
Po doręczeniu zwrotu do magazynu sklepu internetowego pracownik magazynu skanuje etykietę przewozową, na podstawie której przewoźnik doręczył zwrot do sklepu, a wewnętrzny system magazynowy identyfikuje szczegóły zamówienia i wskazuje dane osoby zwracającej towar.
Dodatkowo istnieje możliwość zbiorczego pobierania informacji o zwrotach, które zostały nadane np. w dniu poprzednim i nadal są w drodze do e-sklepu. Dzięki temu w znaczny sposób ułatwione zostaje planowanie pracy w magazynie, co stanowi duże ułatwienie dla organizacji działań w sklepie internetowym.
Przyspieszenie pracy magazynu, dzięki identyfikacja nadawcy zwrotu po zeskanowaniu etykiety nadawczej
Możliwość lepszego planowania pracy magazynu dzięki zbiorczemu pobieraniu danych o nadanych zwrotach
korzyści z integracji
To zyskasz decydując się na integrację systemową
Automatyczne wypełnienie danych w formularzu zwrotu
Wyeliminowanie błędów przy wypełnianiu formularza zwrotu i przyspieszenie całego procesu, dzięki automatycznemu generowaniu danych identyfikujących konsumenta podstawie zamówienia
Łatwa identyfikacja zwrotów w magazynie i ich monitorowanie w czasie rzeczywistym
Łatwość identyfikacji każdego zwrotu w magazynie na podstawie etykiety przewozowej, bez konieczności otwierania przesyłki oraz możliwość przewidywania z wyprzedzeniem zwrotów będących w drodze, co znacząco ułatwia planowanie pracy
Generowanie kolejnych szans sprzedaży poprzez ułatwienia dla klientów
Budowanie świadomości marki przyjaznej klientowi, a tym samym lojalności konsumenckiej i kolejnych szans sprzedaży, dzięki ułatwionej procedurze zwrotu
Case studies
Sprawdź, jak integracja systemowa funkcjonuje w praktyce
Urban City
Wdrożony wariant usługi Wygodne Zwroty
- Automatyzacja procesu generowania zwrotu towaru i wypełnienia formularza zwrotu - integracja systemów informatycznych URBAN CITY i Wygodne Zwroty
- Zwroty darmowe dla e-sklepu - za przesyłkę zwrotną w 100% płaci konsument
Wojas
Wdrożony wariant usługi Wygodne Zwroty
- Automatyzacja procesu generowania zwrotu towaru i wypełnienia formularza zwrotu - integracja systemów informatycznych WOJAS i Wygodne Zwroty
- Za przesyłkę zwrotną płaci w całości sklep internetowy - zwroty darmowe dla konsumenta
Integracja a rodo
Nie musisz martwić się o dane osobowe konsumentów. My zadbamy o prywatność
W przypadku integracji mamy do czynienia z bardzo prostym modelem biznesowym. Sklep informuje swoich klientów o możliwości dokonania zwrotu za pośrednictwem usługi Wygodne Zwroty, natomiast klient e-sklepu - decydując się na skorzystanie z tej usługi - zawiera umowę bezpośrednio z nami (Allekurier Sp. z o.o.), jako dostawcą usługi Wygodne Zwroty, w trybie akceptacji standardowego regulaminu regulującego warunki jej wykonania.