Decathlon

Case study

Uruchomienie usługi Wygodne Zwroty w sklepie internetowym Decathlon - case study

Wygodne Zwroty w wariancie:

  1. zwiększenie dostępnych możliwości w zakresie nadania przesyłki ze zwrotem towaru:
  • możliwość wyboru opcji płatności za przesyłkę zwrotną
  • zwiększenie dostępnych opcji nadania przesyłki ze zwrotem towaru
  1. automatyzacja generowania zwrotu towaru - integracja systemów informatycznych DECATHLON i Wygodne Zwroty w 2 wariantach:
  • całość procesu zwrotu towaru (wygenerowanie zwrotu z poziomu sklepu + nadanie przesyłki zwrotnej) odbywa się na stronie internetowej DECATHLON

Potrzeba klienta/nasze wyzwanie:

DECATHLON to międzynarodowy producent i dystrybutor odzieży i sprzętu sportowego; rozpoznawalna marka, której nikomu nie trzeba specjalnie przedstawiać.

Ogromna rozpoznawalność i skala działalności, jak również wolumen zamówień w polskim sklepie internetowym DECATHLON spowodował, że klient zainteresowany był wprowadzeniem zmian w dotychczas funkcjonującym procesie obsługi zwrotów i wymian towarów. 

Firma posiadała już wdrożony i funkcjonujący proces zwrotu i wymiany towaru, oferując jednocześnie darmowe przesyłki zwrotne dla swoich klientów, w przypadku ich nadania za pośrednictwem Paczkomatów InPost. Proces ten jednakże nie zapewniał odpowiednich doświadczeń użytkownika, co sklep internetowy w pierwszej kolejności planował usprawnić. 

Pod uwagę wzięte zostały w szczególności: konieczność zapewnienia automatyzacji w trakcie całego procesu zwrotu i wymiany towaru oraz zwiększenie dostępnych opcji nadania przesyłki zwrotnej. Dodatkowo klient zwrócił uwagę na to, aby cały procesu zwrotu realizowany był w ramach jego interfejsu na stronie internetowej sklepu internetowego, co przy obecnie posiadanym przez niego rozwiązaniu nie było możliwe.

Wdrożone przez Wygodne Zwroty rozwiązanie:

W trakcie spotkań z klientem dokonano dokładnej weryfikacji funkcjonującego w DECATHLON procesu obsługi zwrotów i wymian towarów, a następnie zarekomendowano niestandardowe, indywidualnie dopasowane rozwiązanie, które w pełni odpowiadało na zgłoszone przez klienta potrzeby.

Priorytetem stało się dla nas zapewnienie klientowi lepszego doświadczenia użytkownika poprzez automatyzację całego procesu zwrotu lub wymiany towaru przy jednoczesnym zapewnieniu optymalizacji kosztów jego obsługi.

Rozwiązanie wdrożone w sklepie internetowym DECATHLON to potwierdzenie, że Wygodne Zwroty podchodzą bardzo indywidualnie do swoich klientów, proponując im często niestandardowe oraz wymagające dużej elastyczności i kreatywności rozwiązania.

W przypadku DECATHLON uruchomiony został ostatecznie specjalny wariant naszej usługi, który odpowiada na indywidualne wymagania, zgłoszone przez klienta i polega na tym, że:

  1. systemy informatyczne sklepu internetowego i nasz zostały ze sobą zintegrowane
  2. cały proces zwrotu towaru został w pełni zautomatyzowany
  3. wprowadzono dodatkową możliwość odbioru przesyłki zwrotnej przez kuriera
  4. proces generowania zwrotu i nadania przesyłki zwrotnej odbywa się wewnątrz interfejsu sklepu DECATHLON
  5. sklep ma możliwość dokonania wyboru opcji płatności za przesyłkę ze zwrotem towaru.

Zrealizowane rozwiązanie potwierdza ogromne możliwości indywidualizacji współpracy w ramach usługi Wygodne Zwroty, a jednocześnie wskazuje możliwość i umiejętność zaspokojenia nawet najbardziej zaawansowanych potrzeb naszych klientów w zakresie optymalizacji procesu zwrotu czy wymiany towaru.

Dodatkowo warto podkreślić, że nasze narzędzie - nawet w tak zaawansowanym wariancie, jak w przypadku DECATHLON - jest dla sklepów internetowych BEZPŁATNE, a jedyne koszty, które wiążą się z korzystaniem z usługi Wygodne Zwroty, to koszty związane z opłatą za przesyłkę zwrotną.

Ostatecznie, dzięki uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty w e-sklepie DECATHLON, proces zwrotu towaru został odpowiednio usprawniony w poniższych obszarach:

w zakresie poprawy doświadczenia klienta:

  1. zalogowani klienci mają możliwość automatycznego pobrania danych zwracanego zamówienia ze swojego konta użytkownika w sklepie DECATHLON
  2. generowanie zwrotu lub wymiany towaru z poziomu e-sklepu odbywa się poprzez łatwe kliknięcie zwracanego towaru oraz wskazanie powodu zwrotu lub wymiany, wybierając z dostępnych opcji
  3. następnie następuje automatyczne przejście do formularza nadania przesyłki zwrotnej
  4. cały proces zwrotu lub wymiany towaru odbywa się wewnątrz interfejsu sklepu internetowego; konsument nie ma też konieczności drukowania etykiety nadawczej
  5. dzięki integracji systemów informatycznych całość procesu przebiega bardzo płynnie i szybko, ponadto dane, dotyczące zwrotu lub wymiany, uzupełniają się automatycznie
  6. konsument ma możliwość wyboru zróżnicowanych opcji nadania zwrotu, w tym także odbiór przesyłki przez kuriera
Zintegrowany formularz zwrotu towaru (Wygodne Zwroty - Decathlon)

w zakresie usprawnienia logistyki zwrotów:

  1. łatwa identyfikacja zwrotów w magazynie, bez konieczności otwierania przesyłki
  2. pełny raport o nadanych zwrotach, dostępny w czasie rzeczywistym w formie intuicyjnego arkusza kalkulacyjnego online
  3. usprawnienie planowania pracy w magazynie i optymalizacja logistyki zwrotów, dzięki danym o zwrotach, zawartym w raporcie, które obejmują informacje, takie jak np.: data nadania zwrotu, kod nadania, numer przesyłki, przewoźnik transportujący przesyłkę, dane klienta, powód zwrotu, nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wpłacone środki
Arkusz z raportem Zwrotów - Wygodne Zwroty

w zakresie obniżenia kosztów obsługi zwrotów:

  1. Sklep internetowy DECATHLON może zaoferować swoim klientom różne opcje nadania zwrotu lub dokonania wymiany towaru, także z punktu widzenia tego, kto poniesie koszt opłaty za przesyłkę ze zwrotem towaru
  2. Firma ma także możliwość zaproponowania swoim klientom odbioru przesyłki ze zwracanym produktem przez kuriera z miejsca wskazanego przez konsumenta.
  3. Dzięki takiemu rozwiązaniu, koszty obsługi zwrotów zostały zoptymalizowane, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najlepszych doświadczeń użytkownika, który ma do wyboru zarówno opcję darmowych zwrotów, korzystając z dostępnych w DECATHLON możliwości, jak również może wybrać opłatę za przesyłkę, w przypadku gdyby chciał skorzystać z innej opcji.
  4. w przypadku wyboru przez konsumenta opcji płatnego zwrotu (np. odbiór przez kuriera), może on skorzystać z bardzo atrakcyjnych cen, które oferują Wygodne Zwroty, i których nie ma możliwości uzyskania, nadając przesyłki we własnym zakresie.

Wygodne Zwroty uruchomione w sklepie internetowym DECATHLON to przykład indywidualnego rozwiązania, które odpowiada na szczególne potrzeby zgłoszone przez naszego klienta.

Jest to rozwiązanie zaawansowane, które łączy w sobie wiele użytecznych funkcjonalności, a jednocześnie bazuje na integracji obu systemów informatycznych.

Zobacz, jak w praktyce funkcjonuje proces zwrotu towaru uruchomiony w sklepie internetowym DECATHLON

Poznaj opinię sklepu internetowego DECATHLON na temat współpracy z nami

W Decathlonie doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważnym aspektem zakupów są zwroty. To kluczowy element procesu zakupowego, który wpływa na satysfakcję klientów i ich zaufanie do naszej marki. Wdrożenie usługi Wygodne Zwroty było dla nas znaczącą zmianą, która przyniosła liczne korzyści. Narzędzie, które udostępniliśmy naszym klientom, okazało się niezwykle intuicyjne i łatwe w użyciu. Zauważamy przede wszystkim, że klienci bardziej doceniają wygodę i prostotę tego rozwiązania. Wcześniejszy proces często wymagał ręcznego uzupełniania formularzy, co prowadziło do błędów i frustracji klientów. Teraz, dzięki nowemu rozwiązaniu, eliminujemy te problemy, co pozytywnie wpływa na doświadczenia zakupowe konsumentów. Dodatkowo, współpraca z AlleKurier umożliwia nam testowanie nowych rozwiązań, które jeszcze bardziej mogą usprawnić nasze procesy e-commerce. Możemy w ten sposób stale podnosić jakość naszych usług i dostosowywać je do zmieniających się potrzeb rynku.

Usługa Wygodne Zwroty znacząco poprawiła doświadczenie użytkownika na stronie, upraszczając i usprawniając proces zwrotu. Dzięki niej niemalże całkowicie wyeliminowaliśmy problem niezapowiedzianych zwrotów, które często były dostarczane bez wcześniejszego wypełnienia formularza zwrotu lub wymiany na stronie. Rozwiązanie usprawniło pracę naszemu magazynowi oraz zespołowi Customer Relation Center. Dodatkowo, wcześniejszy problem z niejasnym procesem zwrotów w naszym marketplace został rozwiązany, co poprawiło ogólne doświadczenie naszych klientów. Obecnie pracujemy nad rozszerzeniem usługi, aby objęła wszystkie zamówienia na naszej platformie, co jeszcze bardziej usprawni ścieżkę zwrotów i zwiększy satysfakcję klientów.

Współpraca z zespołem AlleKurier od samego początku układała się bardzo pomyślnie. Już na pierwszym spotkaniu udało nam się jasno określić nasze potrzeby i zapoznać się z możliwościami, jakie może nam dostarczyć narzędzie Wygodne Zwroty. Przez cały okres wdrożenia czuliśmy się zaopiekowani i mogliśmy liczyć na wsparcie w przypadku napotkanych problemów. Zespół wykazał się dużym profesjonalizmem i elastycznością, co pozwoliło na płynne i skuteczne wdrożenie usługi. Ich zaangażowanie i proaktywne podejście były kluczowe dla sukcesu tego projektu.

Śmiało mogę powiedzieć, że współpraca z AlleKurier w pełni spełniła nasze oczekiwania. Pod każdym względem czuliśmy, że mamy do czynienia z profesjonalistami, którzy są w stanie pomóc nam w realizacji naszych planów dotyczących udoskonalenia procesu zwrotów. Dzięki ich wsparciu mogliśmy nie tylko zrealizować nasze cele, ale także wyjść poza standardowe rozwiązania i wprowadzić innowacyjne metody, które zwiększyły efektywność naszych operacji i satysfakcję klientów. Szczególnie pozytywnie oceniam czas reakcji i dostępność zespołu na nasze potrzeby. Wszelkie problemy czy sugestie były rozwiązywane niemalże natychmiastowo, co znacznie przyspieszało proces wdrożenia.

Artur Humenny

E-commerce Return Specialist

Delivery & Payment

Decathlon

kontakt

Spodobał Ci się ten model współpracy?

Umów konsultacjęDowiedz się więcej i zapytaj o szczegóły !