Kazar
Case study

Sklep internetowy Kazar

Potrzeba Klienta i nasze wyzwanie

KAZAR to uznana i rozpoznawalna marka, która w swojej ofercie posiada nie tylko obuwie, ale także m. in.: torby, walizki i akcesoria. Jak większość sklepów internetowych, związanych z branżą mody online, także i marka KAZAR mierzy się z problemem zwrotów konsumenckich. Ze względu na skalę działalności, znaczącym wyzwaniem dla e-sklepu stały się z czasem wzrastające koszty obsługi całego procesu zwrotu towarów. Firma miała także na uwadze chęć poprawy doświadczenia klienta oraz zaproponowania swoim konsumentom bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie możliwości nadawania przesyłek zwrotnych. Marka zainteresowana była optymalizacją obsługi procesu zwrotu towarów wg zdefiniowanych indywidualnie i wyrażonych potrzeb.

Podsumowanie

Model płatności za przesyłkę

Zwroty darmowe dla sklepu - za przesyłkę zwrotną w 100% płaci konsument

Metoda uruchomienia usługi

Szybkie uruchomienie usługi - bez integracji systemowej

wyróżnione korzyści

  • Poprawa doświadczenia klienta
  • Znaczne obniżenie kosztów związanych z obsługą zwrotu
  • Optymalizacja w zakresie planowania pracy magazynu oraz organizacji logistyki zwrotów

Wdrożone przez Wygodne Zwroty rozwiązanie:

W trakcie przeprowadzonych konsultacji ze sklepem internetowym KAZAR zweryfikowano aktualnie funkcjonujące w procesie zwrotu towaru rozwiązanie oraz zarekomendowano uruchomienie optymalnego dla marki KAZAR wariantu naszej usługi.
Ze względu na konkretne potrzeby, które wskazał sklep internetowy, jako preferowany kierunek optymalizacji procesu zwrotu, zdecydowaliśmy o zaproponowaniu uruchomienia usługi Wygodne Zwrotu w standardowym wariancie, który zdecydowanie dominuje wśród sklepów internetowych, korzystających z naszego narzędzia. Jest to wariant, w którym:

  1. uruchomienie usługi jest maksymalnie uproszczone, nie wymaga żadnej integracji systemowej, a całość zajmuje zaledwie kilka minut
  2. 100% opłaty za przesyłkę zwrotną ponosi konsument, co minimalizuje koszty obsługi zwrotów po stronie e-sklepu.

W zakresie poprawy doświadczenia klienta, zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:

  1. zasady zwrotów w sklepie internetowym KAZAR - https://wygodnezwroty.pl/kazar oraz łatwe przejście do nadania zwrotu towaru w usłudze Wygodne Zworty
  2. intuicyjny i wygodny dla konsumenta formularz zwrotu online, dostępny bezpośrednio na stronie internetowej Wygodne Zwroty - https://wygodnezwroty.pl/kazar 
  3. indywidualną personalizację formularza i jego branding wg wytycznych e-sklepu 
  4. możliwość wyboru wiodących przewoźników (InPost, DPD, DHL, GLS), w celu ułatwienia konsumentom nadania przesyłki zwrotnej w dogodny sposób
  5. do dyspozycji konsumentów, dokonujących zwrotu, ponad 40 tysięcy punktów nadawczych - m.in. sieć sklepów Żabka, Auchan, Carrefour, Kaufland, Groszek, ABC, Delikatesy Centrum, saloniki prasowe Inmedio oraz automaty paczkowe firm: InPost i DPD
  6. możliwość nadania przesyłki bez konieczności drukowania etykiety adresowej, w zależności od wybranego przewoźnika

W zakresie poprawy usprawnienia logistyki zwrotów, zarekomendowany wariant usługi Wygodne Zwroty uwzględniał:

  1. łatwa identyfikacja zwrotów w magazynie, bez konieczności otwierania przesyłki
  2. pełny raport o nadanych zwrotach, dostępny w czasie rzeczywistym w formie intuicyjnego arkusza kalkulacyjnego online
  3. usprawnienie planowania pracy w magazynie i optymalizacja logistyki zwrotów, dzięki danym o zwrotach, zawartym w raporcie, które obejmują informacje, takie jak np.: data nadania zwrotu, kod nadania, numer przesyłki, przewoźnik transportujący przesyłkę, dane klienta, powód zwrotu, nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wpłacone środki

kontakt

Spodobał Ci się ten model współpracy?

Umów konsultacjęSkontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły