Zwrot do Decathlonu

Jak zrobić zwrot w Decathlonie?

W sklepie Decathlon zwrot jest możliwy na trzy sposoby w zależności od preferencji klienta oraz sposobu zakupu produktów. Środki są zwracane maksymalnie do 14 dni, które są liczone od chwili przyjęcia zwrotu.

Produkty zakupione w sklepie stacjonarnym nie mogą zostać zwrócone online. Nie ma natomiast konieczności drukowania faktury, wystarczy pokazać ją na telefonie w momencie zwrotu. Co ważne, sklep nie wymaga posiadania kartonu, wyjątek stanowią produkty oryginalnie zapakowane, jednak w tym przypadku wystarczy zwrócić je jedynie w tym opakowaniu, bez dodatkowego pudełka.

Zwrot środków zostaje dokonany w takiej samej formie, w jakiej zrealizowano płatność. Pieniądze trafiają na konto klienta w terminie do 14 dni od momentu przyjęcia zwrotu.

W przypadku zakupów online pierwszym krokiem konsumenta powinno być sprawdzenie nagłówka faktury i określenie, czy sprzedawcą towaru jest firma Decathlon czy jeden z Zaufanych Partnerów Marketplace. 

Towary pochodzące ze sklepu internetowego Decathlon mogą zostać zwrócone na dwa sposoby – w sklepie stacjonarnym w sposób wspomniany powyżej sposób oraz online.

Po zalogowaniu do swojego konta na stronie internetowej sklepu należy wybrać zamówienie, które użytkownik chce zwrócić, a następnie kliknąć “Zwrot”. Pozostaje jeszcze wypełnienie formularza.

Zwrot może zostać nadany w dowolnym Paczkomacie InPost przy pomocy kodu QR. Wszystkie istotne informacje na ten temat znajdą się w aplikacji InPost Mobile oraz w wiadomości mailowej. Należy postępować zgodnie ze wskazówkami.

Klient ma również możliwość wysłania przesyłki wraz z numerem zwrotu przy pomocy dowolnej firmy kurierskiej, jednak na własny koszt. Adres do wysyłki podany został na stronie internetowej sklepu.

Podobnie jak w przypadku zwrotu w sklepie stacjonarnym, środki zostaną odesłane w tej samej formie, w jakiej dokonana została płatność. Pieniądze trafią na konto klienta do 14 dni od chwili przyjęcia przesyłki zwrotnej w magazynie. Jeżeli konsument wybrał płatność za pobraniem, wówczas Biuro Obsługi Klienta będzie nawiązywało z nim kontakt w celu uzyskania numeru rachunku do zlecenia przelewu zwrotnego.

Zwrot produktów kupionych od Zaufanego Partnera Marketplace powinien rozpocząć się od zapoznania się z ogólnymi warunkami sprzedaży, takimi jak informacje o terminie zwrotu oraz adresie wysyłki, które znajdują się na stronie Partnera. Aby na nią przejść wystarczy kliknąć w jego nazwę na stronie produktu.

Przesyłkę zwrotną należy zaadresować do konkretnego sprzedawcy, zgodnie z informacjami podanymi w mailu, a do paczki trzeba dołączyć dowód zakupu. Dane Partnera znajdują się również na fakturze, jednak adres tam podany może nie być jednocześnie adresem do zwrotu. Co ważne, zwroty zakupów od Partnerów zewnętrznych nie są przyjmowane w sklepach stacjonarnych Decathlon.

Zwrot środków następuje bezpośrednio przez Decathlon w terminie maksymalnie 14 dni od otrzymania paczki zwrotnej przez Partnera Marketplace.

Zwrot zakupów, pochodzących z platformy zakupowej Allegro powinien zostać nadany na adres podany na przesyłce z zamówieniem. Na odstąpienie od umowy klient ma 14 dni, natomiast środki zostaną zwrócone w terminie maksymalnie 2-3 dni.

Zwroty do Decathlonu za pomocą naszej platformy

Przesyłkę zwrotną możesz łatwo i wygodnie nadać za pośrednictwem naszego rozwiązania Wygodne Zwroty.

Do wyboru są dwie możliwości:

  • Samodzielnie nadać paczkę ze zwrotem w punkcie
  • Zamówić kuriera, który odbierze przesyłkę

Jeśli już teraz chcesz nadać zwrot do sklepu Decathlon, przejdź do formularza

1

Spakuj produkty, które chcesz zwrócić

2

Utwórz przesyłkę zwrotną

3

Poczekaj na zwrot pieniędzy

Określ, czy chcesz wydrukować etykietę

Czego nie można zwrócić w sklepie Decathlon?

Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w następujących przypadkach:

- Niedotrzymanie obowiązujących terminów: Klient nie ma prawa do zwrotu, jeśli nie złożył wniosku o odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu.

- Ślady użytkowania: Produkty, które noszą ślady użytkowania, nie podlegają zwrotowi. Muszą być w stanie nienaruszonym, aby mogły zostać przyjęte.

- Produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia: Towary, które mają krótki termin przydatności do spożycia, nie mogą być zwracane.

- Towary cyfrowe: Produkty w formie cyfrowej, takie jak e-booki, oprogramowanie, czy inne treści cyfrowe, nie podlegają zwrotowi.

- Produkty higieniczne: Artykuły higieniczne, które zostały otwarte po dostarczeniu, ze względów zdrowotnych i higienicznych nie mogą być zwracane.

- Produkty personalizowane: Towary wykonane na indywidualne zamówienie klienta lub dostosowane do jego osobistych potrzeb, nie podlegają zwrotowi.

- Produkty uszkodzone po dostarczeniu: Jeśli produkt został uszkodzony po jego dostarczeniu z winy klienta, nie może on ubiegać się o zwrot.

Ile jest czasu na zwrot w Decathlonie?

Ustawowo konsument dokonujący zakupu online ma 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, które są liczone od dnia wydania produktów kupującemu. Decathlon oraz jego partnerzy przestrzegają tego prawa, zapewniając zwrot uiszczonych należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych. Zwrot środków następuje w przypadku anulowania zamówienia, braku możliwości jego realizacji, odstąpienia od umowy przez konsumenta lub Decathlon, a także uznania reklamacji lub gwarancji, kiedy nie ma możliwości naprawy produktu ani wymiany na nowy.

Środki są zwracane na rachunek bankowy, kartę kredytową lub płatniczą używaną do dokonania płatności. W przypadku płatności ratalnych zwroty są realizowane poprzez odstąpienie od umowy kredytowej z bankiem, a w przypadku częściowego zwrotu produktów, kwota kredytu może zostać odpowiednio pomniejszona. Jeżeli konsument dokonał płatności za zamówienie z rachunku, karty kredytowej lub płatniczej należącej do osoby trzeciej, zwrot środków następuje bezpośrednio na rzecz właściciela tych środków.

W sytuacji, gdy zwrot produktów lub rozpatrzenie reklamacji następuje w sklepie Decathlon, a zamówienie zostało opłacone przy odbiorze, zwrot należności jest realizowany lub zlecany przez Biuro Obsługi Klienta Decathlon. Przy zwrotach dokonywanych w sklepach stacjonarnych Decathlon, jeżeli zwracany produkt nie jest dostępny w sprzedaży stacjonarnej, zwrot ceny następuje po przyjęciu produktów w magazynie, najpóźniej w terminie 7 dni kalendarzowych. W przypadku płatności za pobraniem, klient musi przesłać numer rachunku bankowego na adres kontakt@decathlon.pl wraz z numerem zamówienia.

Często zadawane pytania

Czy mogę zwrócić produkt zakupiony w sklepie Decathlon online, jeśli użyłem płatności ratalnej?
Co zrobić, jeśli zwrócony produkt był opłacony przy odbiorze?
Jak zwrócić produkt zakupiony na Allegro od Decathlon?
Jak zwrócić produkt zakupiony od zewnętrznego Partnera na Marketplace?